Na naší základní škole se snažíme rozvíjet moderní metody výuky, které podporují aktivní zapojení žáků. Jednou z těchto metod je vrstevnické vyučování, při kterém starší nebo zkušenější žáci předávají své znalosti a dovednosti mladším spolužákům. Tato metoda nejen podporuje spolupráci a rozvoj komunikačních dovedností, ale také pomáhá prohlubovat porozumění učivu u obou skupin žáků.
Mladší žáci se učí novým dovednostem v přátelském a podporujícím prostředí, které může být méně stresující než běžná výuka. Zároveň se posiluje školní komunita a rozvíjí se týmová spolupráce.
Vrstevnické vyučování na naší škole proběhlo v učebně fyziky, kde se nejprve žáci přírodovědného kroužku ujali role učitelů. Své vědomosti a praktické dovednosti předávali žákům 4. třídy. Ti velmi uvítali zvláštní hodinu, na které je neučily paní učitelky, ale sami žáci. Předváděli jim na několika stanovištích praktické pokusy a ověřování fyzikálních veličin. Po pár týdnech jsme pozvali předškoláky z mateřské školy a žáci 4. tříd jim nabyté znalosti také předávali. Všem žákům i dětem se dopoledne velmi líbilo, hodnotili ho jako zábavné a zajímavé. Brzy netradiční vyučování jistě zopakujeme. (fotografie)
Ing. Mgr. Bc. Lucie Novotná a Mgr. Michaela Tušlová
© 2025 Základní škola a Mateřská škola Ševětín, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO